بهترین قهوه‌ های ایرانی و خارجی 2023

ماویتا
17 اردیبهشت 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
بهترین قهوه های ایرانی و خارجی

کشورهای زیادی در صنعت تولید قهوه نقش دارند، بنابراین نمی‌توان کیفیت همه قهوه‌ها را یکسان دانست. شما باید با در نظر گرفتن ویژگی‌های مختلف از جمله ذائقه شخصی در رابطه با طعم و رایحه قهوه‌های مختلف، اظهار نظر کنید. با این حال، جدا از ذائقه شخصی و با در نظر گرفتن میزان رضایت در سطح بین‌المللی برخی از برندها هستند که قهوه‌های با کیفیت‌تر و معطری تولید می‌کنند. اگر شما هم در انتخاب بهترین برند قهوه دچار مشکل شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا با بهترین قهوه ایرانی و خارجی آشنا شوید.

شناخت انواع مختلف قهوه

در دنیا چندین گونه مختلف قهوه پرورش داده می‌شود که مهمترین آن‌ها قهوه‌های عربیکا و روبوستا هستند. قهوه عربیکا طعم و عطر بی‌نظیری دارد و کافئین آن تنها حدی است که تمرکز و هوشیاری را افزایش دهد. با این حال شرایط نگهداری از مزارع عربیکا کمی دشوار است. همین امر باعث می‌شود تا قیمت کلی این قهوه‌ها در بازار بیشتر از قهوه‌های روبوستا باشد.

قهوه‌های تهیه شده از دانه‌های روبوستا کیفیت کمتر و قیمت مناسب‌تری دارند، زیرا که طعم آن‌ها مورد پسند همه افراد نیست. با این حال اگر به دنبال کافئین بیشتر هستید، بهتر است قهوه روبوستای ارزان قیمت را جایگزین عربیکا بکنید. شما می‌توانید این قهوه‌ها را به صورت ترکیبی با نسبت‌های ۳ به ۷ مصرف کنید. مثلا مخلوط کردن ۹۰ گرم قهوه روبوستا ۲۱۰ گرم قهوه عربیکا یک ترکیب فوق العاده و حجم مناسبی از قهوه را در اختیار شما می‌گذارد.

قهوه استارباکس

استارباکس بزرگترین تولیدکننده قهوه در جهان شناخته می‌شود. به جرأت می‌توان گفت که چیزی در حدود ۵۰ هزار فروشگاه در سراسر جهان قهوه‌های استارباکس را ارائه می‌دهند. البته دسترسی به این قهوه‌ها در کشورمان ایران کمی سخت می‌باشد چرا که به دلیل تحریم‌های بین المللی، امکان تاسیس فروشگاه‌های اصلی با محدودیت‌های بسیار زیادی مواجه شده است. مصرف قهوه‌های استارباکس برای مردم به بسیاری از مناطق جهان به یک عادت تبدیل شده است. بسیاری از افراد هر روز صبح، روز خود را با یک فنجان قهوه استارباکس شروع می‌کنند. جالب است بدانید که این شرکت روزانه بیش از میلیون‌ها فنجان قهوه به فروش می‌رساند و به عنوان یک برند محبوب در صنعت قهوه شناخته می‌شود. تنوع بی‌نظیر و کم سابقه منوی فروشگاه‌های استارباکس باعث هیجان زده شدن شما خواهد شد. نوشیدنی‌های متنوع و بسیار جذاب (گرم و سرد) این فروشگاه توقعات هر سلیقه‌ای را برآورده خواهد ساخت.

قهوه کاستا (Costa)

کاستا سومین فروشگاه زنجیره‌ای تولیدکننده قهوه در جهان است. این شرکت توانسته است تا با بیش از ۵۰۰۰ فروشگاه در جهان، نام و نشان خود را به عنوان برندی محبوب در بین مردم جا بیندازد. شما می‌توانید در ۳۱ کشور  قهوه‌های کاستا را مشاهده و میل کنید. این شرکت با حفظ کیفیت در سطح فوق العاده سعی دارد تا قهوه‌های متنوع را با قیمت‌های بسیار پایین در اختیار مشتریان قرار دهد.

قهوه دانکین دونات (Dunkin donuts)

این شرکت در لیست بهترین و بزرگ‌ترین تولیدکنندگان قهوه در جهان قرار دارد، زیرا که از سال ۱۹۵۰ فعالیت خود را آغاز کرده است و به عنوان یکی از پرسابقه‌ترین تولیدکنندگان قهوه شناخته می‌شود. قهوه‌های این شرکت به خاطر دونات‌هایش معروف شده است. دانکین دونات با ارائه دونات و قهوه به صورت همزمان تجربه‌ای جذاب برای مشتریان رقم می‌زند.

قهوه مک کافه (Mc cafe)

این شرکت یکی از مجموعه‌های مک دونالد معروف می‌باشد و کار خود را از سال ۱۹۹۳ شروع کرده است. شما می‌توانید قهوه‌های مک کافه و فروشگاه‌های بسیار جذاب آن را در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله استرالیا و نیوزلند مشاهده کنید. در واقع هرجاکه مک‌دونالد حضور داشته باشد، مک کافه هم گسترش پیدا کرده است. توجه کنید که محبوبیت قهوه‌های مک کافه در برخی از نقاط جهان بیشتر از قهوه استارباکس است، زیرا کیفیت فوق‌العاده و تنوع بی‌نظیر منوی این فروشگاه‌ها توقعات تمامی مصرف کنندگان را با سلیقه‌های متفاوت، برآورده ساخته است.

قهوه پتز کافی (pet’s coffee)

این شرکت چیزی در حدود ۵ هزار نفر کارمند دارد و از سال ۱۹۶۶ کار خود را آغاز کرده است. قهوه‌های ارائه شده توسط پتز کافی از نوشیدنی‌های ارائه شده توسط استارباکس قوی‌تر هستند. این مسئله باعث می‌شود تا کافئین زیاد این نوشیدنی مناسب برای هر کسی نباشد. اگر به قهوه‌های رست دارک علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً از این برند استفاده کنید و آن را در لیست قهوه‌های مصرفی خود قرار دهید، چرا که از سرو این قهوه‌های غلیظ و سنگین، پشیمان نخواهید شد.

نسکافه (nescafè)

نسکافه یک شرکت تولید کننده قهوه فوری است که محبوبیت خود را مدیون هزینه‌های تبلیغاتی بسیار زیادی است که شرکت نسلته انجام داده است. در واقع نسکافه بزرگ‌ترین تولیدکننده قهوه فوری در جهان است و گردش مالی بسیار گسترده‌ای دارد. البته فراموش نکنید کیفیت قهوه‌های فوری تولید شده توسط شرکت نسکافه واقعا بالاست و طعم بی‌نظیر و جذاب محصولات این برند زبان‌زد مردم سراسر جهان است.

پرطرفدارترین قهوه در جهان و ایران
پرطرفدارترین قهوه در جهان و ایران

قهوه برو (Bru coffee)

این شرکت هندی برای اولین بار کار خود را در سال ۱۹۶۸ شروع کرد. این برند آسیایی قهوه.هایی با طعم اصیل و فوق العاده به شما ارائه می‌دهد. اگر به دنبال تجربه‌ای به یاد ماندنی از سرو قهوه هستید، حتما از محصولات بی‌نظیر این شرکت استفاده کنید، چرا که قهوه‌های برو، با طعم بی‌نظیری که دارند از شما را مسحور خود خواهند کرد. اگر بخواهیم از بین برترین قهوه‌های جهان یک برند را به عنوان شاخصی برای معرفی طعم اصیل و رایحه فوق العاده قهوه معرفی کنیم، باید به سراغ برند برو (Bru) برویم.

قهوه گلوریا جینز (Gloria jean’s coffee)

این قهوه در کشور استرالیا چیزی در حدود ۴۵۰ فروشگاه دارد. البته دفتر مرکزی فروش این قهوه در شیکاگو آمریکا می‌باشد و هیچ ربطی به استرالیا ندارد. توجه کنید که برند گلوریا امروزه بیش از ۱۰۰۰ نمایندگی در سراسر جهان دارد. مشکلات حقوقی این شرکت باعث کاهش فروش آن در سال‌های اخیر شده است، با این حال نام قهوه گلوریا باید حتما در لیست بهترین قهوه‌های دنیا قرار بگیرد، زیرا کیفیت و طعم بی‌نظیر این قهوه‌ها وصف ناپذیر هستند.

قهوه تیم هورتون (tim Horton’s)

قهوه‌های برند هورتون در کانادا تولید می‌شوند و محبوبیت بسیار زیادی دارند. این محصولات توانسته‌اند تا بسیاری از بازارهای کشور کانادا را به خود جذب کنند. طبق پیش‌بینی‌های انجام شده در سال‌های آینده، قهوه نیم هورتون احتمالاً به سرسخت‌ترین رقیب استارباکس تبدیل خواهد شد. یک بار امتحان کردن قهوه‌های این برند کافی است تا شما بهترین قهوه عمرتان را میل کنید.

قهوه فولگرز (Folger’s)

اگر دوست دارید از برندی قهوه بنوشید که تا مدت‌ها طعم و مزه‌اش در یادتان بماند، ما خرید قهوه‌های برند فولگرز را به شما پیشنهاد می‌کنیم. طعم قوی و انقلابیِ این قهوه‌ها، باعث شده است تا از سال ۱۸۵۰ به بعد، بسیاری از افراد تنها قهوه‌های این برند را مصرف کنند. به جرأت می‌توان گفت که فولگرز توانسته است تا به یکی از پنج برند برتر تولید قهوه در ایالات متحده تبدیل شود. شاید طی چندین دهه، این برند شناخته شده بتواند به عنوان برندی عالی و برتر در ایالات متحده بر تخت فروشگاه‌های قهوه سلطنت کند.

قهوه نسپرسو (Nespresso)

طعم خوش قهوه‌های نسپرسو هیچگاه برای شما تکراری نخواهند شد. برند نسپرسو با ارائه دستگاه‌های قهوه ساز و قهوه‌های مخصوص به خودش توانسته است تا تجربه‌ای بسیار جذاب را برای مشتریان فراهم آورد. جالب است بدانید که نسپرسو یکی از زیرمجموعه‌های برند نسلته می‌باشد که دفتر مرکزی آن در سوئیس واقع شده است. اگر به دنبال تجربه چندین و چندباره یک خاطره بی‌نظیر از طرف قهوه هستید، پیشنهاد می‌کنیم که محصولات نسپرسو را برای یک‌بار هم که شده امتحان کنید.

قهوه لانتیکو مدل montecucoli

این قهوه را بارها و بارها در کافه‌ها میل کرده‌اید. اگر دوست دارید تا طعم نت‌های کاکائویی را به وضوح در عطر و طعم قهوه بیابید، خرید این نوع قهوه را به شما پیشنهاد می‌کنیم. از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت این قهوه می‌توان به بوی بی‌نظیر و بسیار خاصی که دارد، اشاره کرد. جالب است بدانید که این قهوه در کشور ایتالیا تولید می‌شود و در ردیف بهترین قهوه‌های جهان قرار گرفته است، چرا که طعم و بوی بسیار جذابی دارد.

قهوه اِی اند ای (A & E)

این قهوه کاستاریکایی توانسته است به خاطر کیفیت و طعم بی‌نظیری که دارد، خود را در بین بهترین قهوه‌های جهان قرار دهد. اگر به دنبال بهترین‌ها هستید و همیشه سعی دارید که قهوه‌های با کیفیتی را میل کنید، پیشنهاد می‌کنیم که این قهوه را در بین اولویت‌های خرید خود قرار دهید تا آرامش و حس لذت را با نوشیدن یک فنجان قهوه تجربه کنید.

قهوه کونا (Kona coffee)

این قهوه فقط در سواحل هاوایی رشد می‌کند و طعم بسیار جذاب و فانتزی دارد. اگر به دنبال طعمی خاص و در عین حال هیجان‌انگیز هستید، پیشنهاد می‌کنیم که قهوه کونت را که در لیست بهترین قهوه‌های دنیا قرار گرفته است، برای یکبار هم که شده امتحان کنید. درصد کافئین مناسب در این قهوه باعث افزایش هوشیاری و تمرکز شما در طول روز خواهد شد.

قهوه بلومنتین جاماییکا (Jamaiquea blue mountain)

این قهوه مناسب‌ترین گزینه برای مشکل پسندان است. اگر در انتخاب قهوه سخت پسند هستید، به سراغ قهوه جامائیکایی بروید. این قهوه با محدودیت‌های محلی و مراقبت‌های بسیار سختگیرانه پرورش پیدا کرده است و عطر و طعم بی‌نظیرش باعث محبوبیت آن در سراسر جهان شده است. عطر قوی و طعم میوه‌ای این قهوه باعث می‌شود تا این قهوه به یک نوشیدنی بسیار خاص تبدیل شود. کافیست یک فنجان قهوه جامائیکایی را میل کنید تا برای همیشه قهوه‌های دیگر را کنار بگذارید.

پرطرفدارترین قهوه در جهان و ایران
پرطرفدارترین قهوه در جهان و ایران

بهترین قهوه در جهان برای کدام کشور است؟

حال که با بهترین برندهای تولید کننده قهوه در جهان آشنا شده‌اید، لازم است بدانید که برندهای دیگری نیز وجود دارند که از نظر مردم به عنوان بهترین‌ها شناخته شده‌اند. اگر بخواهیم با توجه به ذائقه ایرانی بهترین قهوه را معرفی کنیم، باید محصولات برندهای بن‌ مانو، علی کافه، نسلته و دکتر بیز را به شما معرفی کنیم. با توجه به پیشرفت تکنولوژی تولید قهوه و مراحل فرآوری در ایران، بسیاری از افراد به دنبال بهترین قهوه‌های ایرانی هستند و سعی دارند تا با خرید محصولات ایرانی، به نوعی در هزینه خرید ماهیانه قهوه صرفه‌جویی کنند.

بهترین تولیدکننده قهوه در جهان کدام است؟

امروزه کشورهای بسیار زیادی تولید قهوه را به عنوان یک فعالیت اقتصادی به صورت تخصصی در پیش گرفته‌اند. با این حال، کشورهای برزیل، تایلند، اندونزی و فیلیپین از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان قهوه شناخته می‌شوند. اگر بخواهیم از لحاظ کیفی قهوه‌های تولید شده در این کشورها را مقایسه کنیم، باید بگویم که قهوه تولید شده در جمهوری دومینیکن و جزایر کارائیب جزء محبوب‌ترین و با کیفیت‌ترین‌ها هستند که البته به خاطر مقیاس پایین تولید، همه افراد قادر به خرید و مصرف آنها نیستند. در ادامه لیست بهترین‌ها، قهوه‌های مکزیک، گواتمالا، برزیل، کلمبیا و هندوراس با همین قرار گرفته‌اند.

بهترین قهوه ایرانی و خارجی را از کجا خریداری کنیم؟

هیچ شرکت ایرانی وجود ندارد که مراحل کشت و پرورش قهوه را خودش انجام دهد. در واقع تمامی شرکت‌های ایرانی با خرید دانه‌های قهوه اقدام به فرآوری و آماده کردن آن‌ها می‌کنند. البته فراموش نکنید که کیفیت مراحل بو دادن، آسیاب کردن و خشک کردن تا حد زیادی می‌تواند بر روی کیفیت نوشیدنی نهایی تاثیر گذار باشد. از مهم‌ترین برند‌های تولید کننده قهوه در ایران می‌توان به بن مانو و دکتر بیز اشاره کرد.

این شرکت‌ها با ارائه محصولات متنوع و بسیار خوش طعم توانسته‌اند تا رضایت مخاطبان را به خود جذب کنند. اگر به دنبال قهوه‌‌ای با شیرینی و ترشی مناسب هستید و دوست دارید تا از کافئین موجود در قهوه برای بهبود سطح هوشیاری و افزایش تمرکز خود کمک بگیرید، از قهوه‌های ارائه شده در فروشگاه ماویتا استفاده کنید. تمامی قهوه‌های موجود در این فروشگاه اصل هستند و به همراه ضمانت اصالت برندینگ برای شما ارسال می‌شوند. برای دریافت اطلاعات بیشتر از پشتیبانی این مجموعه کمک بگیرید تا بتوانید بهترین قهوه‌ها را با در نظر گرفتن ذائقه شخصی و حساسیت بدنتان به مقدار کافئین تهیه کنید.

سوالات متداول

پرطرفدارترین برند قهوه خارجی کدام است؟

قهوه‌های برند استارباکس، علی کافه، نسکافه و کاستا از پرطرفدارترین قهوه‌های خارجی هستند که برخی از آن‌ها در کشور ایران نیز یافت می‌شوند.

بهترین قهوه در جهان کدام است؟

شما باید ببینید که چه نوع قهوه‌ای را می‌پسندید و سپس به دنبال همان قهوه با همان ویژگی‌ها (میزان ترشی، درصد رست و کافئین) در بین محصولات کشورهای مختلف باشید.

پرطرفدارترین قهوه‌های ایرانی کدامند؟

هیچ شرکت ایرانی قهوه را تولید ‌نمی‌کند. برندهای ایرانی تنهابا انجام عملیات بو دادن و آسیاب کردن اقدام به بسته‌بندی و فروش قهوه می‌کنند. قهوه‌های اسپرسو، ترک و فرانسه برند بن مانو با درصدهای مختلف کافئین از پرفروش‌ترین قهوه‌های ایرانی هستند. قهوه‌های گانودرما دکتر بیز از دیگر محصولات پرطرفدار در مارکت‌های داخلی محسوب می‌شوند.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.